Swydo is specialist in geautomatiseerde rapportages en monitoring voor online marketing agencies. ‘Het bijzondere is dat toen we in 2006 begonnen we zelf zo’n agency waren, nu zijn dit soort bedrijven onze klanten’, zegt oprichter en eigenaar Jeroen Maljers.
‘Themarketingshop.nl, zo heette mijn toenmalige bedrijf’, blikt Maljers terug. ‘We waren gespecialiseerd in online marketing op Google, social media noem maar op. We verzorgden online advertising campagnes voor de meest uiteenlopende klanten. ‘Toen ik op zoek was naar iemand die onze boekhouding wilde doen, kwam ik bij Wilfried Kok uit. Destijds nog ondernemer in zijn eentje, we hadden direct een klik. Wijzelf waren ook nog klein, met destijds een man of vijf en enkele pay rollers. Het waren de jaren van de schoenendozen vol bonnetjes, facturen maakten we in Word. Daar ging ik dan elk kwartaal mee naar Wilfried die dat allemaal keurig verwerkte en ook onze belastingaangiftes en jaaropgaven regelde.’
Eerste rapportagetool
Het bedrijf van Maljers kreeg steeds vaker de vraag van klanten om gevoerde online campagnes te monitoren en rapportages te leveren. ‘We hebben toen de eerste tool ontwikkeld. En we bedachten dat onze concullega’s van hun klanten dezelfde vragen kregen. Ook voor hen zou onze tool misschien uitkomst bieden. We gingen ermee de markt op … en scoorden er slechts twee nieuwe klanten mee. Het was te ingewikkeld voor de klant. En voor ons was het in die tijd nog een bijproduct van onze business van toen. We hebben alles ‘weggegooid’.
Nieuwe poging, groot succes
Toch bleef het kriebelen. In 2013 probeerde het bedrijf het opnieuw en dit keer met veel meer succes. ‘De belangstelling voor onze compleet nieuw ontwikkelde tool met allemaal aantrekkelijke features was enorm. Het maakte dat het in 2016 onze core business werd en dat we stopten met onze andere activiteiten. Ons nieuwe bedrijf heet tot op de dag van vandaag Swydo en is de afkorting van ‘show what you do online’. Inmiddels hebben we ruim tweeduizend klanten, waarvan een groot deel in de Verenigde Staten en Europa. En daarnaast ook in onder meer Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Afrika. Jaarlijks leveren we zo’n honderdvijftigduizend reportages.’
Telkens meegroeien
Swydo is inmiddels uitgegroeid tot een bloeiend bedrijf met 25 vaste medewerkers. ‘Nerds onder elkaar’, grapt Maljers. ‘Wilfried was in de tussentijd samen gegaan met Cijfers die Tellen en zij groeiden telkens mooi met ons mee. We delen bovendien onze passie voor online oplossingen. Daarmee bedienen wij onze klanten, Cijfers die Tellen ontzorgt ons ermee op administratief gebied. Klanten kunnen voor onze tools online abonnementen afsluiten. De complete administratieve afhandeling en verwerking gebeurt volledig geautomatiseerd, met online creditcardbetalingen en automatische factuurverzending. We zijn speciaal daarvoor overgestapt op een nieuw boekhoudpakket. Samen met Cijfers die Tellen hebben we het zo geregeld dat wij er eigenlijk geen omkijken naar hebben.’
Van administratie tot consultancy
Ook de rol van Cijfers die Tellen is volgens Maljers in de afgelopen jaren flink veranderd. ‘Van een operationeel administratiekantoor zijn zij echt uitgegroeid tot uiterst professionele consultants met meerwaarde. Ze doen nog steeds onze complete boekhouding en alle aangiften en jaarstukken voor de belasting. Ze verzorgen al jaren op moderne wijze onze salaris- en personeelsadministratie. We inspireren elkaar ook in het steeds verder online organiseren van processen. Verder is Cijfers die Tellen ons ook van dienst op het gebied van budgetmanagement, liquiditeitsbegrotingen en – heel belangrijk omdat wij in elf verschillende landen opereren – internationale belastingregels. Ook hebben ze de aanvraag voor de vaststellingsovereenkomst in het kader van de Innovatiebox bij de Belastingdienst uitstekend geregeld. Daarmee geldt voor onze winst uit innovatieve activiteiten nu een substantieel lager belastingtarief in plaats van het maximale tarief. Het is echt een plus dat ze mee- en vooruitdenken en ons optimaal faciliteren. En de communicatie is altijd straight en helder. Swydo wil zich onderscheiden met de waarden ‘simple, smart and reliable’. Diezelfde waarden gelden wat mij betreft ook voor Cijfers die Tellen.’
Kijk voor meer informatie op www.swydo.com
Meer weten wat Cijfers die Tellen jou als ondernemer te bieden heeft?
Neem gerust contact met ons op.