Olaf Neeteson studeerde enkele jaren geleden HBO Accountancy en deed een meewerkstage bij Cijfers die Tellen. Dat beviel wederzijds zo goed, dat hij er tijdens zijn studie aan de slag ging. Hij vervolgde zijn carrière vervolgens elders, maar keerde uiteindelijk weer terug op het vertrouwde nest in Hilversum. ‘Omdat wij geen standaard administratiekantoor zijn. Bij Cijfers die Tellen is er ruimte om mee te denken met klanten, te groeien en te zijn wie je bent.’
‘Ik heb na mijn eerste periode bij Cijfers die Tellen een tijdje bij een administratiekantoor gewerkt dat onderdeel is van een groot concern. Ik wilde eens ontdekken hoe dat was. Maar ik voelde me daar niet helemaal op mijn plek. Ik besloot het meer in de hoek van coaching te zoeken. Ik ging onder meer aan de slag als ondernemingscoach bij Solvid Ondernemen. Ik coachte en begeleidde daar mensen die vanuit een UWV-situatie een eigen bedrijf willen starten. Wat opviel was dat ik veel meer financiële en fiscale kennis had dan mijn collega’s. Gaandeweg ontdekte ik dat mijn administratief sterke basis en mijn drive om met mensen mee te denken een goede combinatie waren. Toen vervolgens Mischa van Cijfers die Tellen mij belde of ik niet weer wilde komen werken, was de cirkel rond.’
Automatisering en aandacht
Olaf hoefde na dat telefoontje niet lang na te denken. ‘We delen bij Cijfers die Tellen een gezamenlijke visie. We willen een top administratiekantoor voor het MKB zijn. Waar we de allerhoogste graad van automatisering nastreven en daarmee optimaal gemak voor onze klanten. En tegelijkertijd volop persoonlijke aandacht geven aan onze klanten en altijd met hen meedenken. Het mooie is dat ik precies over dat onderwerp jaren terug al mijn scriptiestage bij Crowe Foederer accountants Amsterdam schreef. Mooi om te zien dat we nu dat administratiekantoor zijn waarover ik destijds de toekomstige rol en dienstverlening beschreef.’
Persoonlijk klantcontact
Olaf kreeg vanuit die visie de ruimte om te groeien. ‘Ik was altijd back office medewerker. Ik controleerde de administraties van diverse klanten, bereidde de aangiftes voor. Werk dat zich vooral buiten het gezichtsveld van de klant afspeelt. Gaandeweg heb ik meer verantwoordelijkheden gekregen en ben ik ook het directe aanspreekpunt voor een aantal klanten. Met hen ga ik in gesprek, denk ik mee en fungeer ik als sparringpartner. Het is precies de combinatie die ik ambieer. Het contact met ondernemende klanten vind ik fijn en inspirerend.’
Trotse teamplayer
Olaf straalt aan alle kanten trots uit. Op zijn collega’s, zijn eigen bijdrage in het team en op Cijfers die Tellen als innovatief en onderscheidend administratiekantoor. ‘Het mooie is dat we hier echt samenwerken. En dat we van elkaars specifieke kennis en ervaring gebruik maken. Ik ben goed in fiscale zaken, mijn collega Johan du Mortier in ICT-processen. We leren veel van elkaar en dat werkt heel inspirerend. Je ziet dat ook in de rest van het team, met Mischa, Bob en Wilfried aan kop. Ook zij hebben hun eigen specialismen. Het mooie is dat zij ons de ruimte geven om steeds meer rechtstreeks in contact te staan met onze klanten. En om mee te denken over de toekomst van ons eigen bedrijf.’
Helemaal thuis
De trots en gedrevenheid van Olaf uit zich ook in zijn wil om commercieel zijn bijdrage te leveren. ‘Ik heb tot dit moment gewacht, om na enige bewuste LinkedIn stilte en hard werken dit met trots te kunnen delen met mijn netwerk. Er is natuurlijk niks mooier dan zelf nieuwe klanten binnen te halen en die wederzijdse tevredenheid terug te zien. Dat laatste zit in de ondernemingsgeest die ik altijd heb gehad. Ik heb het trouwens ook helemaal naar mijn zin in ons nieuwe kantoor. Weet je dat ik hier al jaren geleden langsfietste en weleens gedacht heb: daar zou ik wel willen werken. Het moest zo zijn. Ik voel me hier helemaal thuis.’
Echt mensenbedrijf
Cijfers die Tellen groeide de afgelopen jaren gestaag, maar altijd gecontroleerd. Olaf benadrukt dat het er niet om gaat uit te groeien tot het grootste administratiekantoor. ‘We willen een top administratiekantoor voor het MKB zijn. Koplopers in automatisering en ICT. Waar mensen de kans krijgen zich te ontwikkelen. Waar klanten weten dat ze optimaal ontlast worden, altijd inzicht hebben in een up-to-date administratie waarop gestuurd kan worden, waar fiscale zaken tot in de puntjes geregeld zijn. Waar je als klant met al je vragen terecht kunt en snel en vakkundig antwoord krijgt. Waar proactief wordt meegedacht. En – en dat is misschien wel het allerbelangrijkste – waar elke medewerker en klant gewoon zichzelf kan zijn. We zijn en blijven een echt mensenbedrijf in dit digitale tijdperk.’
Meer weten wat Cijfers die Tellen jou als medewerker te bieden heeft?
Neem gerust contact met ons op