Klanttevredenheids onderzoek CDT

Trots, dat gevoel overheerst na ons eerste “experiment” met een klanttevredenheidsonderzoek. Het stond al een paar jaar op onze immer uitdijende actielijst, maar gebrek aan prioriteit zorgde voor uitstelgedrag. Twijfel aan de toegevoegde waarde was er ook. “Wij spreken onze klanten toch regelmatig, dus zijn goed op de hoogte” was de veronderstelling. Die aanname bleek gelukkig grotendeels waar. Niettemin hebben wij veel waardevolle feedback ontvangen, die anders waarschijnlijk onbesproken was gebleven.

Switch Finance heeft dit najaar de helft van ons klantenbestand persoonlijk gesproken en afgelopen week de resultaten teruggekoppeld. Met een aantal mooie inzichten die wij graag met je delen.

Waar wij zo trots op zijn? Dat 96% aangeeft ons aan te bevelen! Voor een bedrijf dat weinig tot niets aan marketing doet, is dit de drijvende kracht achter onze gestage groei de afgelopen jaren. Dat 100% onze klantvriendelijkheid met een goed of zeer goed scoort, maakt ons trots op ons team. Al met al geven onze klanten ons gemiddeld een 8!

Hoe zit het dan met de waardevolle feedback vraag je je misschien af? Als volleerde beeldschermwerkers hebben we de neiging om bij hoge werkdruk vooral hard te werken, en minder te communiceren. Oog houden voor de persoonlijke benadering in onze almaar digitaliserende  wereld is een uitdaging. En vaker van ons laten horen. Vooral als het eens niet gaat over loonstroken, jaarrekeningen of btw aangiftes. Maar over onze inspanningen om een modern en toekomstbestendig kantoor te blijven.

Terugkijkend zijn wij erg tevreden over het klantonderzoek. Een goed cijfer en waardevolle verbeterpunten. Dank aan iedereen die hieraan heeft meegewerkt. Het smaakt naar meer.